Spørgsmål

Forslag

> Forespørgsler(0)
> Redegørelser(0)
> Forslag til vedtagelse(0)
Nummer/link Dokument(er)
Spørgsmål 5 Spm. om, hvad de forventede årlige, generelle renteudgifter forventes at være fra 2025 og frem, når AUB’s egenkapital er genoprettet
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 4 Spm., om der generelt er renteudgifter forbundet med den valgte model med aktivitetsafhængige bidrag for AUB og VEU
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 3 Spm. om, hvor meget arbejdsgivernes årlige besparelser udgør frem til 2025 som følge af indførelsen af det aktivitetsafhængige VEU-bidrag, der i første omgang blev aftalt som led i trepartsaftale om styrket og fleksibel voksen-, efter- og videreuddannelse (2018-2022)
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 2 Spm. om, hvor meget man ville kunne have hævet VEU-godtgørelsen til i 2025, hvis VEU-bidraget havde fulgt de gældende regler fra 2017 (før nedsættelsen af VEU-bidraget)
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 1 Spm. om, hvad VEU-bidraget ville have været i 2025, hvis de gældende regler fra 2017 (før nedsættelsen af VEU-bidraget) var videreført
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 19 MFU spm. om at alle rektorformænd for de tre sektorer på det videregående område, studenterorganisationer, faglige organisationer og arbejdsgiverorganisationer har udtrykt stor bekymring for bortfaldet af tilskuddet til Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) mv.
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 18 MFU spm. om at analysekapaciteten konsolideres sektorvis i de enkelte ministerier i stedet for hos EVA mv.
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 17 MFU spm. om at fjerne det faste tilskud til det videregående område hos Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) mv.
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 117 Spm., om udgifterne pr. plads i SFO kun omfatter børn i SFO fra 0.-3. klassetrin
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 116 Spm. om, hvor stor andel forældre betaler for SFO-tilbud i gennemsnit på tværs af landet
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 115 Spm. om, hvilke initiativer ministeren har igangsat for at inddrage de berørte børn og unge selv i de indsatser, der skal igangsættes eller allerede er i gang for at afhjælpe bekymrende langvarigt skolefravær
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 114 Spm. om, hvorvidt de eksisterende støtteordninger og tidlige indsatser er tilstrækkelige for at modvirke bekymrende langvarigt skolefravær
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 113 Spm. om, hvilke konkrete initiativer regeringen vil igangsætte for at sikre, at skolerne får ressourcer og mulighed for at gribe ind tidligere og mere effektivt i forhold til bl.a. elever i mistrivsel og elever med længerevarende sygdom
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 112 Spm. om, hvor mange børn der er dækket af en madordning i daginstitution både i absolutte tal og som andel
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 111 Spm. om, hvor mange daginstitutioner der i dag har en madordning både i absolutte tal og som andel
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 110 Spm., om en oversigt over den offentlige udgift forbundet med at gøre mad gratis i alle daginstitutioner
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 64 Spm., om finansministeriets seneste mekaniske fremskrivning ikke tager højde for de nuværende ubalancer på det pædagogiske arbejdsmarked
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 63 Spm., om Finansministeriets seneste mekaniske fremskrivning af det pædagogiske arbejdsmarked rummer mangler i forhold til at forudsige evt. ubalancer om 10 år
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 40 Spm., om den kritik, der tidligere er blevet rejst af undervisningen på interne skoler
Udvalgsspørgsmål.pdf
Spørgsmål 1 Spm. om de gennemsnitlige udgifter til en plads i SFO for forældre med hhv. ét, to og tre børn
Udvalgsspørgsmål.pdf
Samrådsspørgsmål A Samrådsspm. om, at KL har overdrevet de administrative byrder i forbindelse med opgørelsen af minimumsnormeringer på institutionsniveau
Samrådsspørgsmål.pdf
01-10-2024 Mener ministeren, at man bør integrere bæredygtig uddannelse som en central del af det pågående arbejde med fagfornyelse af læreplanenerne i folkeskolen og dermed fortsætte den positive udvikling, vi har set med udvidelsen af læreruddannelsens formålsparagraf, som nu inkluderer bæredygtighed?
Mener ministeren, at man bør integrere bæredygtig uddannelse som en central del af det pågående arbejde med fagfornyelse af læreplanenerne i folkeskolen og dermed fortsætte den positive udvikling, vi har set med udvidelsen af læreruddannelsens formålsparagraf, som nu inkluderer bæredygtighed?
10-12-2024 Får de dårlige matematikresultater blandt piger i den nye TIMMS-undersøgelse ministeren til at genoverveje at implementere anbefalingerne fra ekspertgruppen om køns betydning for faglig udvikling, læring og trivsel, og hvilke andre tiltag planlægger ministeren i afkræftende fald at igangsætte for at adressere den bekymrende udvikling?
Får de dårlige matematikresultater blandt piger i den nye TIMMS-undersøgelse ministeren til at genoverveje at implementere anbefalingerne fra ekspertgruppen om køns betydning for faglig udvikling, læring og trivsel, og hvilke andre tiltag planlægger ministeren i afkræftende fald at igangsætte for at adressere den bekymrende udvikling?